Monday 19 January 2015

Arganolie review

 

Alles wat je wilt weten over arganolie

Waar ruikt arganolie naar?

Arganolie heeft een bijzondere geur. Het is een beetje notig, rubberig en ik las zelfs dat een kindje het de geur van popcorn noemt. Ik vind het ietwat muf ruiken. Arganolie ruikt niet vies, maar ik verwacht ook niet dat er parfums op de markt komen die naar argan ruiken.

Hoe ziet arganolie eruit?

Arganolie is vloeibaar en heeft een gouden kleur. ‘Vloeibaar goud’ wordt het dan ook vaak genoemd.

Waar kun je arganolie voor gebruiken?

Jouw huid, nagels en haar kunnen veel baat hebben bij arganolie. Ook mensen met een problematische huid (bijvoorbeeld door eczeemklachten) claimen veel baat te hebben bij arganolie. Ik heb zelf ook geen makkelijke huid. arganolie  Mijn gezicht is vaak rood en droog en verdraagt geen zalfjes of make-up. Van arganolie krijg ik inderdaad geen klachten.

Voelt arganolie lekker aan?

Deze olie smeert heel lekker en ook flink uit. Het trekt snel in de huid waardoor de huid niet vettig aanvoelt. Je ziet er direct niets meer van.

Is arganolie duur?

Ja, en dat zou het ook moeten zijn. Als je heel goedkope arganolie treft is het waarschijnlijk geen 100% variant. De olie wordt handmatig uit de noten gehaald en het is dus heel arbeidsintensief. Een flesje van 100 ml kost 30 euro.Daar kun je wel vrij lang meedoen omdat het erg goed uitsmeert.

Eco-cert

De arganolie van Mogad’or Cosmetics is Eco-cert gecertificeerd.

100% arganolie

Als je arganolie gebruikt, kies dan nooit voor een verdunde versie, maar voor de 100% biologische arganolie. Op de ingrediĆ«ntenlijst hoort dan ook enkel ‘arganolie’ te staan.

Hoe bewaar je arganolie?

Bewaar de olie op een koele donkere plek. Dan blijft het langer goed.

Arganolie testing 1-2-3

Maar hoe gebruik je arganolie dan? Wel, ik zou er niet mijn hele lichaam mee insmeren, want dan is het flesje alsnog zo leeg. Maar als je heel droge plekken hebt kun je die met een paar druppels olie goed verzorgen. Voor je gezicht neem je een paar druppels en daarmee masseer je je gezicht ‘s ochtends. Voor je haar verdeel je ook maar een paar druppels en die verdeel je over je haar (vooral de puntjes). natuurlijke verzorging
Je voelt de olie niet (en dat hoort ook niet). Je zou dus in een mum van tijd moeten vergeten dat je het op je gezicht gesmeerd hebt. Ik vind het inderdaad een heel prettige olie voor huid en haar. In vergelijking met kokosolie zou ik deze olie ‘warmer’ willen noemen bij het aanbrengen. Dat komt ook deels door de geur.
Je huid wordt er lekker zacht van en je haar gaat er inderdaad van glanzen (en ja, dat is vaak zo met olie).
Voor de zwangere vrouwen onder ons: als je je buik graag insmeert is arganolie zeker het proberen waard. Het verzorgt en je huid voelt zeker zacht aan. bio cosmetica

Tip! Arganolie

Smeer vooral ook je hals en handen in met deze arganolie!
Wil je meer weten over de kenmerken van deze olie? Let me know!
Misschien zag je op 11 augustus ook een item in RTL Boulevard? Arganolie enorm begeerd in cosmeticaland

No comments:

Post a Comment